
Podczas II edycji Rodzinnych Targów Zdrowia, które odbędą się 13 stycznia 2018 r. w katowickim Międzynarodowym Centrum Kongresowym, organizator kampanii „Ciśnienie na życie” zaprosi uczestników na bezpłatne badania profilaktyczne z dziedziny kardiologii.
W specjalnym namiocie w ramach kampanii „Ciśnienie na życie”, uczestnicy II edycji Rodzinnych Targów Zdrowia będą mogli bezpłatnie zmierzyć ciśnienie krwi, a także zbadać poziom glukozy i cholesterolu we krwi. Każdy pacjent otrzyma książeczkę do prowadzenia regularnych zapisów z pomiarów ciśnienia oraz kartę ICE. Goście będą również mieli możliwość poznania wieku swoich serc.
Aplikacja „Wiek serca” pozwala stwierdzić, czy u pacjenta istnieje zwiększone ryzyko wystąpienia zawału serca lub udaru mózgu. Występuje ono wtedy, gdy obliczony wiek serca jest wyższy od wieku metrykalnego. Dobra wiadomość – wiek serca można obniżyć! Może to uczynić każdy, kto zmieni dietę i styl życia na bardziej zdrowy oraz w razie potrzeby, będzie skutecznie leczył tzw. czynniki ryzyka zawałów serca i udarów mózgu, takie jak nadciśnienie tętnicze, wysoki cholesterol, otyłość, cukrzyca, palenie, brak aktywności fizycznej i stres.
Z danych Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego wynika, że choroby układu sercowo-naczyniowego odpowiadają za 48% zgonów w Polsce. Niestety ponad 65% kobiet i 76% mężczyzn przyznaje, że nie wykonuje regularnie pomiarów ciśnienia tętniczego krwi. Niecałe 10% badanych zdecydowało się regularnie mierzyć ciśnienie ze względów profilaktycznych1. A to właśnie regularna kontrola ciśnienia tętniczego krwi może pomóc we wczesnym wykryciu nieprawidłowości w funkcjonowaniu układu sercowo-naczyniowego.
Przyjdź na badania i pokaż, że masz ciśnienie na życie!
***
„Ciśnienie na życie” to największa ogólnopolska kampania edukacyjna dotycząca nadciśnienia tętniczego. Przez 4 lata odwiedziliśmy 250 miast, zmierzyliśmy ciśnienie ponad 380 000 Polaków, rozdaliśmy blisko 850 000 egzemplarzy materiałów edukacyjnych. Piąta edycja kampanii poświęcona będzie edukacji w obszarze właściwego identyfikowania objawów zawału (także objawów niespecyficznych) oraz konieczności podejmowania sprawnych i odpowiednich działań w sytuacji, kiedy incydent sercowo-naczyniowy podejrzewamy lub rozpoznamy jego pierwsze symptomy. Sponsorem kampanii jest Polfa Warszawa Grupa Polpharma, producent leku Acard.
1. Dane z raportu „Nadciśnienie tętnicze – czy wiemy o nim wszystko?” przeprowadzonego przez PBS w listopadzie 2012 r. na zlecenie Grupy Polpharma.